Crear una imatge corporativa

Dijous, 7 Setembre 2017 | 21 Visites

Crear una imatge corporativa que representi un producte o un servei és una tasca més complexa del que la majoria de gent es pensa.

Aquesta imatge corporativa ha d’identificar perfectament la companyia i és un gran exercici de retrospecció de l’empresa, en un principi es dissenya per ser atractiva al públic i mostrar un interès als consumidors, donar una gran riquesa a la marca i facilitar les vendes del seu producte. Per això podem afirmar que el naixement d’una marca comença aquí i el seu creixement no acaba mai perquè està en constant evolució.

Quin procés hem de seguir per crear una marca o identitat corporativa?

Que representa la meva empresa?

Que aportem?

Quin valor afegit tenim?

Que oferim?

Disseny de la identitat corporativa

Quin és el teu estil?

Quins colors et defineixen?

Com vols ser vist?

Adaptació de la imatge corporativa al mercat que em vull destinar

On necessitem ser vists?

On és la gent que necessita els nostres serveis?

Desenvolupament i implantació online

Si ens busquen necessitem ser trobats, per això em de tenir en conte avui dia estar a Internet i a les Xarxes Socials, interactuar i intercanviar informació en aquestes plataformes és un gran valor afegit que li donarem a la nostra identitat.

Imatge corporativa i posicionament del producte

La imatge corporativa ha de ser consistent i ha de seguir la mateixa línia del producte de la companyia, no ha de ser confusa pels clients potencials sinó tendirà a ser menys rendible.

El nom corporatiu i el logotip han de ser coherents amb la imatge corporativa general, així com els colors i tipografies existents.

Components de la imatge corporativa

Pot estar composta per un o més elements, de totes maneres tant de forma conjunta com independents segueixin la mateixa línia gràfica i els clients o usuaris puguin identificar el producte, servei i empresa.

Creació d’un nom

El nom és un factor essencial, ha de projectar personalitat, ha de tenir una funció lògica i simbòlica, ha d’identificar el nostre producte o empresa.

Línia gràfica impresa

Aquesta correspon a la publicitat impresa d’una empresa o producte, són els dissenys per tots els mitjans de comunicació o canals; promocions, publicitat, factures, calendaris, catàlegs, etc.

Últimes entrades de Notícies d'actualitat

Argar Jorba

Article escrit per Argar Jorba

Dissenyador gràfic i desenvolupador web especialitzat en pàgines web i botigues online.
Si t'agraden els meus articles i vols consells més valuosos, no dubteu a fer una donació.